dhgdhdhdhgdhgdhg
In een scherm staat: Kies een zijvlak als basis.
Klik op Ok en klik op de bodem van de kubus.
Van een vlak worden dan de randen dik getekend.
Als de bodem dik gemaakt is, klik dan op Ja.
Als een ander vlak dik is, klik dan op nee en kies opnieuw.
a. Teken de bouwplaat die je nu op het scherm ziet, op een blaadje of
in je schrift.
b. Uit hoeveel vlakken bestaat de kubus?
a. Maak een schets van jouw bouwplaat.
b. Uit hoeveel vlakken bestaat de balk?
a. Maak een schets van deze bouwplaat.
b. Is jouw plaatje hetzelfde als het plaatje hieronder?
c. Uit hoeveel vlakken bestaat deze piramide?
d. Ziet je plaatje er anders uit als je een ander vlak in het midden
neemt?
(Probeer dit eens uit.)
a. Maak een schets van jouw bouwplaat.
b. Ziet je plaatje er
anders uit als je een ander vlak in het midden neemt?
--> Snij door: kies de grootste van de twee figuren.
--> Maak bouwplaat.
Maak een schets van wat je gevonden hebt.
Zet de punten P, Q en R erbij!
--> Maak vlak: Geef met drie punten een snijvlak aan.
--> Snij door.
a. Zijn de twee delen even groot?
--> Weer terug naar
--> Haal op: de
b. Probeer de balk op een andere manier in twee gelijke stukken te verdelen.
Maak een
schets van wat je gevonden hebt.
Generated with CERN WebMaker