MolecuulbewegingWelke applet is het meest geschikt voor welke leerling over beweging van de
moleculen?
|
ScheikundeVoor het schoolvak scheikunde zijn vele internetbronnen beschikbaar,
waaronder zgn. applets. Hieronder staan een aantal links naar sites met
uitgebreide collecties:
A)
http://wp.digischool.nl/scheikunde/software B) http://phet.colorado.edu/sims/html/molecule-shapes/latest/molecule-shapes_en.html Een geschikte zoekmachine naar interessante bronnen is beschikbaar via
DaVindi: |
ElektromagnetismeGeef, met verantwoording, aan hoe jij in een lessenplanning deze applets zou
kunnen inzetten.
|
DiversGeef van onderstaande
applets aan welke didactische functie (doel) deze vervullen.
*Molecuulstructuren:
http://wetche.cmbi.ru.nl/vwo/cdrom05/jmol/models/
*Kookpunt/vanderwaalsbinding:
http://employees.oneonta.edu/viningwj/sims/boiling_point_organic_compounds_s.html
*reactiesnelheid:
http://phet.colorado.edu/en/simulation/reactions-and-rates
http://phet.colorado.edu/sims/html/beers-law-lab/latest/beers-law-lab_en.html
|
De petraket.Hoe zou je deze mogelijkheden inzetten in een havo4 klas?
|
|
OpticaBij de eerste set applets: Hoe wil je deze inzetten?
Bij de tweede set: Probeer alles uit.
|
|
Extra stof: http://www.colorado.edu/physics/2000/index.pl | |
Neem een van de applets. Ontwerp ruwweg een leerlingenblad (wat doen leerlingen met de applet?) VD1:
Geef bij een applet aan wat de voor- en
nadelen zijn VD2: Hoe zet je
een applet in:
inductief of
deductief, als practicum of bij de theorie... Bereid een presentatie van 2 minuten voor je medestudenten waarin je ingaat op je (bijgestelde) werkblad en de gestelde vraag |
Neem een van de applets. Ontwerp ruwweg een leerlingenblad (wat doen leerlingen met de applet?) VD1: Bedenk voor- en nadelen van het gebruik van bovenstaande applets in
de klas en in de les.
Hoe zou je hem
inzetten? Ga met name in op wat voor jou belangrijke
overwegingen zijn om een of meerdere van bovenstaande applets al dan
niet te gebruiken in je onderwijs
VD2: Hoe zet je een applet in:
inductief of
deductief, als practicum of bij de theorie... Bereid een presentatie van 2 minuten voor je medestudenten waarin je ingaat op je (bijgestelde) werkblad en de gestelde vraag. |