Home NGSS Kennisbasis Algemeen NLT Literatuur bijeenkomsten

Bijeenkomsten

Volgende bijeenkomsten:

Iedere keer van 17.00 tot uiterlijk 20.00 uur. In zaal BBG 315-317.

-          16 juni

-          13 april

Geweest:

-          16 januari

Op https://sites.google.com/site/projectplgs/de-15-plgs kan gekeken worden wat de andere PLG's binnen het gehele project doen. Bij literatuur staat een verwijzing naar het boek over leren onderzoeken.

1 november 2016

De verschillende scholen hebben aangegeven waar ze met hun projecten staan. Verder is gesproken over de PLG en wat we in de komende bijeenkomsten als speerpunten kiezen.
Voor 16-1 is daar uit gekomen dat we een keer praktisch aan de slag gaan met een leerlijn onderzoeksvaardigheden en verder ook naar beoordelen van onderzoek kijken.

13 juni 2016

Deze keer een bijeenkomst ook voor andere collega's en voor schoolleiders. Na een korte uiteenzetting over de PLG heeft Harrie Eijkelhof aandacht geschonken aan Onderwijs 2032 en gesproken over het schijnbare einde van de schoolvakken. Zijn conclusie: er kan veel meer samen maar de vakken hebben ook een eigenheid die voor leerlingen zichtbaar moet zijn. Iets als de kennisbasis natuurwetenschappen en technologie laatr dat goed zien.

De scholen hebben daarna via posters gepresenteerd waar ze in het kader van de PLG mee bezig zijn.

19 april 2016

Lodewijk Koopman (Scala College Alphen ad Rijn) heeft iets verteld over zijn postdoc onderzoek op school over 'vakoverstijgende bètacontexten'. Descholen hebben een update over de vortgang gegeven en eer is overleg geweest.

15 februari 2016

Berenice Michels  (SLO) heeft een lezing gehouden over haar bevindingen tijdens literatuuronderzoek van wat interdisciplinair nu eigenlijk is.
Verder heeft Kees Hooyman aangegeven hoe op het st Bonifatiuscollege het rekenonderwijs interdisciplinair wordt vorm gegeven. Verder een korte sessie van de scholen met de toegewezen experts.

23 november 2015

Doel: kennismaken met de nieuwe scholen; update van scholen met vragen aan de PLG; De stand van zaken met betrekking tot de kennisbasis - ook praktisch; verder aan de slag met de artikelen

24 september 2015

Doel: elkaar informeren, casus L&L bespreken, start maken met opzet van een artikel

23 juni 2015

Doel: elkaar informeren en de casus 'CLV' bespreken

22 april 2015

Doel: Elkaar informeren en de casus 'Helen Parkhurst' bespreken

12 februari 2015

Doel: elkaar informeren en de casus 'De Nieuwste School' bespreken.

17 november 2014

Doel: Leervragen geformuleerd hebben, passend binnen de benoemde problemen. Een idee hebben hoe je het probleem tackelt en de vraag kunt beantwoorden.

16 september 2014

Doel: concreet hebben wat elke school gaat doen dit jaar en helder krijgen wat we aan elkaar hebben.


 

24 juni 2014

Doel: Afspraken over  concrete activiteiten in 2014-2015

14 april 2014

Doel: te komen tot onderwerpen waar we ons als PLG mee gaan bezig houden. Koppelen van docenten aan elkaar met dezelfde interesses

11 maart 2014